På fredag den 7 november är det dags för Rocky Point Brewery i Åsa att slå upp portarna för sin allra första gårdsförsäljning. Bryggeriets Stefan Hamrelius ser fram emot att välkomna både stamgäster och nya besökare till bryggeriet på den halländska västkusten:
”Träffa oss i Rocky Point Brewery, få möjligheten att se var ölen de dricker produceras och av vem, få en liten inblick i processen och få möjligheten att prata med oss och ställa frågor och lämna feedback på vår öl.”
En ny möjlighet för bryggeriet i Åsa
Stefan beskriver gårdsförsäljningen som en naturlig förlängning av bryggeriets gemenskap och passion.
”Möjligheten att våra kunder i samband med besök i bryggeriet får köpa med sig vår öl hem utan att passera Systembolaget ser vi som väldigt positivt, det förstärker upplevelsen och minnet av besöket.”
Just nu finns inga exklusiva sorter enbart för gårdsförsäljningen, men Stefan avslöjar att det finns planer för framtiden:
”Inte i nuläget men i framtiden vill vi se på möjligheten att kunna erbjuda unika sorter och premiärer.”
Bokningsbara tider till en början
Premiären den 7 november blir startskottet för något nytt, och framöver planerar bryggeriet att successivt utöka möjligheterna att besöka dem.
”Vi kommer till en början annonsera ut specifika dagar och tider i våra sociala medier, då man kan boka in sig för gårdsförsäljning. Framåt sen får vi se om vi kan ha fasta tider med drop-in.”
Rocky Point Brewery i Åsa bjuder in till en avslappnad, personlig upplevelse där kärleken till öl står i centrum – nu med möjligheten att ta med sig smaken av Rocky Point hem.

Hela stora gänget som driver Rocky Point Brewery
📍BESÖK ROCKY POINT BREWERY – ALLA INFO I GUIDEN
FLER ARTIKLAR OM GÅRDSFÖRSÄLJNING
- Första tiden med gårdsförsäljning
- Spirit of Hven: ”Måltidsturismen har fått en välbehövlig extra krydda”
- Smedsbo Slott Bryggeri: ”Gårdsförsäljning – en succé för besöksnäringen”
- Köpings Musteri: ”Alla är överförtjusta över möjligheten till gårdsförsäljning”
- Fredholms Vin: ”Oerhört positivt – lycka och glädje från besökarna”
- Lidköpings Bränneri: ”Vi hoppas att intresset för äkta hantverk ökar”
- Helsingborgs Bryggeri: ”Ett första steg – men långt kvar till en modern alkoholpolitik”
- Skånska Spritfabriken: ”Alla gillar det – men några önskar att det kunde göras mer”
- Utsikten Bryggeri: ”Gårdsförsäljningen är precis det vi väntat på”
- Helsing Distillery: ”Helt fantastiskt – nu kan besökarna ta med sig upplevelsen hem”
- Skrea Backe Destilleri: ”Väldigt uppskattat – även av internationella gäster”
- Nyfjäll Destilleri: ”Vi vill sprida kunskap om hantverksgin”
- Klocktornet Destilleri: ”Mottagandet har varit över all förväntan!”
- Vimmerby Spritfabrik: ”Många uppskattar att kunna köpa med sig en flaska”
- Gammelstilla Whisky: ”Gårdsförsäljningen har gett oss nya besökare och möjligheter”
- Smakgården: ”Stort intresse – men regelverket begränsar”
- Ellve Destilleri: ”Vi satsar nu på olika typer av provningar för att locka tillbaka besökare”
- Ekesåkra Vingård: ”Snarare ett exempel på rigiditet, överförmynderi och rädsla”
- Pica Pico: ”Att vi skulle bli ett snabbköp för öl är inget myndigheterna behöver oroa sig för”
- Coast and Copper Distillery: ”Provningarna blir tusen gånger roligare”
- Lihnell’s Distillery: ”Gårdsförsäljningen är ett skyltfönster för vårt destilleri”
- Cliff Barnes Bränneri: “Vi hoppas såklart på succé – men blir lika glada för varje gäst”
- Traryds Bryggeri: ”Många är nyfikna och vill prova vad vi har för starköl”
- Revsunds Brewery & Distillery: ”Många har rest långt och vill ta med sig något hem”
- Bryggeri Rosenhill: ”Vi ser ett klart mervärde kring våra event”
- Nordmarkens Destilleri: ”Vi ser inte hinder, utan möjligheter”
- Ekerö Brygghus: ”Vi har fått ett fantastiskt bemötande gällande gårdsförsäljning”
- Frösta Vinträdgård: ”Vi kommer sälja allt via gårdsförsäljning på förutbestämda dagar”
- Bryggeri Stenstugan: ”Många skrattar åt kravet att berätta om alkoholens skadeverkningar”
- Hampabondens bryggeri: ”Vi fick vara pedagoger för att förklara för handläggarna”
- Hammarö Bryggeri: ”Gårdsförsäljningen är det enda sättet folk kan köpa hem öl ifrån oss”
- Björka Brygghus: ”Gårdsförsäljning är en bra marknadsföringskanal”
- First Distillery Sigtuna: ”Mottagandet har varit extremt positivt”
- Brännland Iscider: ”En mer helgjuten upplevelse för våra besökare”
- Flädie Mat & Vingård: ”Ett spännande sätt att möta kunder direkt och utveckla relationen”
- Fjäre Distillery: ”Fantastiskt med gårdsförsäljningen – det lyfter hela besöksupplevelsen”
- Thorslundkagge: ”Vi vill att besökarna verkligen ska förstå trätunnans betydelse”
- Stockholms Bränneri: ”Gårdsförsäljningen ger en extra guldkant på besöket”
- Kvarnagårdens Bryggeri: ”Redig öl från Småland – med gårdsförsäljningen får besökarna hela upplevelsen”
- Ego Distillers: ”Ett steg i rätt riktning – men mängdgränsen borde justeras”
- Forss Destilleri: ”En resa från 1800-talet till nutid – och fatets betydelse för whiskyn”
- High Coast Flavours: Vi ser gårdsförsäljningen som en stor möjlighet att utvecklas”
- Rocky Point Brewery: ”Det förstärker upplevelsen och minnet av besöket”










